Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Nauczyciel realizacja

SZKOLENIA DLA NAUCZYCIELI W GRANADZIE 

Program:  Erasmus+  

Sektor: Edukacja szkolna 

Akcja: Mobilność edukacyjna osób 

Numer projektu: 2022-1-PL01-KA121-SCH-000057717 

Czas realizacji projektu: 01.06.2022 - 31.08.2023 r. 

Dofinansowanie projektu z UE: 20 772€  

 

W programie „Erasmus+”, sektor „Edukacja szkolna”, akcja 1 „Mobilność edukacyjna osób”, w ramach projektu 2022-1-PL01-KA121-SCH-000057717 szkoliło się w tym roku w Granadzie 13 nauczycieli Zespołu Szkół Techniczno-Informatycznych w Łodzi. Celem mobilności były podniesienie kwalifikacji i zdobycie nowej wiedzy na kursach zagranicznych finansowanych ze środków programu Erasmus+. Nauczyciele placówki brali udział w dwóch szkoleniach organizowanych przez firmę Mobility Projects by Universal Mobility SL realizowanych w Granadzie w Hiszpanii. Tym razem były to: „Kluczowe umiejętności współczesnego nauczyciela” oraz „Kreatywność w systemie edukacji - Jak dostosować się do zmieniających się sytuacji?”. Oba kursy prowadzone były w dniach 26 – 30 czerwca 2023 r. 

 

Na kursie „Kluczowe umiejętności współczesnego nauczyciela” uczestnicy dowiedzieli się jakie występują typy osobowości, czym się charakteryzują i jakie są różnice w funkcjonowaniu ich przedstawicieli w grupie społecznej jaką niewątpliwie jest klasa. Dowiedzieli się też jakimi są typami osobowości. Uczyli się świadomie dobierać odpowiednie zwroty czy narzędzia, by ich komunikacja z uczniami była skuteczniejsza i przyjemniejsza. Zdobywali i ćwiczyli umiejętności aktywnego słuchania, stopniowania stawianych wyzwań, świadomego wspierania uczniów w ich realizacji. Podczas zajęć przypomniano uczestnikom także o komunikacji niewerbalnej i jej powiązaniom z otaczającymi nas elementami przestrzeni. Przedstawiono kilka technik aktywizacji grupy i podnoszenia poziomu energii w sali lekcyjnej. Zaprezentowano także w jaki sposób wykorzystać obraz, dźwięk, gadżety i twórczą ekspresję uczniów, by dzięki swojej niekonwencjonalności lekcje były trochę ciekawsze. Nauczyciele dowiedzieli się także, że sami mogą występować w różnych rolach tj. trener, mentor, czy coach. Czym one się różnią. Jak w nie wejść. 

Wiedza i umiejętności zdobyte podczas tego szkolenia ułatwią nauczycielom komunikację z uczniami, ich rodzicami, czy współpracownikami. Zapewne przyczynią się tym samym do szybszego przyswajania materiału przez uczniów i poprawy ich wyników w nauce. U samego nauczyciela zmniejszą stres wywołany pracą, pozwolą szybciej przygotowywać zajęcia i sprawią, że będzie on swobodniej podchodził do procesu pedagogicznego a przez to opóźnią objawy wypalenia zawodowego. 

Na kursie „Kreatywność w systemie edukacji - Jak dostosować się do zmieniających się sytuacji?” przedstawiono koncepcje psychologii twórczości i zasady ułatwiające twórcze myślenie, a także metody ułatwiające myślenie i działanie poza schematami. Zapoznano uczestników z podstawowymi zagadnieniami myślenia projektowego tj. metoda 5WHY, czy Cyklem Deminga dotyczącym zarządzanie jakością. Pokazano niekonwencjonalne metody prowadzenia zajęć i metodę 5-ciu kroków wspierających rozwój twórczego myślenia a także schemat projektowania kreatywnych zajęć. Zaprezentowano też szereg ćwiczeń wykorzystujących kreatywność w samorozwoju oraz relacjach międzyludzkich. 

W trakcie tego kursu nauczyciele rozwinęli umiejętność adaptacji do zmieniających się w trakcie zajęć sytuacji, zwiększyli także swoje kompetencje w zakresie psychologii twórczości oraz zyskali szerszą perspektywę w temacie przedstawiania treści programowych. Dzięki temu prowadzony przez nich proces edukacyjny może być ciekawszy i bardziej płynny, co przyczyni się do zmniejszenia poziomu stresu uczniów, zmniejszenia ilości „sytuacji trudnych”, poprawy relacji nauczyciel – uczeń, czy stworzenia klimatu zaufania i akceptacji. Niewątpliwie przełoży się to także na wyniki procesów edukacyjnych, a także wzrost radości z wykonywanych zadań. 

W trakcie obu kursów wykorzystywane były różne metody szkoleniowe tj. warsztaty, ćwiczenia, odgrywanie ról, symulacje, analizy przypadku, metody coachingu grupowego, czy wykłady. Różnorodność form nie pozwalała na nudę i pozytywnie wpływała na procesy zachodzące w grupach. Teatr improwizacji, czy gry terenowe których uczestnicy mogli spojrzeć na innych z zupełnie innej perspektywy, nadawały dodatkowego smaku świetnie realizowanym zajęciom. 

Lecz nie tylko nauką człowiek żyje. Po zajęciach uczestnicy kursów uczestniczyli w zajęciach kulturowych, w trakcie których mogli poznać bliższe i dalsze okolice. Zwiedzanie z przewodnikiem Albaicín, Sacromonte. Oglądanie zmieniającej swe barwy podczas zachodu słońca Alhambry. Piękne plenery oglądane z punktu widokowego San Miguel. Wreszcie zwiedzanie wpisanej na listę światowego dziedzictwa kultury UNESCO Alhambry a w niej Generalify, Palacios Nazaríes (Mexuar, Palacio de Comares, Palacio de los Leones) oraz twierdzy Alcazaba. Wycieczka do Salobreña, na Gibraltar, czy na Caminito del Rey i do Rondy. Spektakle flamenco. Smakowanie Hiszpanii „od kuchni”. To wszystko są niezapomniane chwile, które uczestnicy szkolenia wyjazdowego mogli przeżywać dzięki opiece partnera przyjmującego – Mobility Projects by Universal Mobility SL. 

Sam wyjazd to jednak nie wszystko. Po powrocie uczestnicy kursów 31.08.2013 r. podzielili się z radą pedagogiczną zdobytą wiedzą, umiejętnościami prezentując tematykę zajęć, ćwiczenia i dzieląc się swoimi spostrzeżeniami, wnioskami oraz ogólnymi wrażeniami z wyjazdu. 

Tego dnia miało także miejsce oficjalne rozdanie uczestnikom certyfikatów, zaświadczeń i innych dokumentów potwierdzających ich udział w szkoleniu oraz zwiększenia kwalifikacji zawodowych.