Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

KONKURS SZKOLNY – JAK TO Z KOLEJĄ W ŁODZI BYŁO…

W połowie XIX wieku Łódź była już drugim największym miastem w Królestwie Polskim, ale nie miała połączenia kolejowego. Najbliższą linią kolejową przebiegającą w pobliżu Łodzi (ok. 30 km) była Kolej Warszawsko-Wiedeńska. Łódzcy fabrykanci chcąc eksportować swoje towary musieli transportować je wozami konnymi na stację Rokiciny, stamtąd zaś przywożono m.in. węgiel i surowce dla coraz bardziej rozrastającego się przemysłu. Z inicjatywy przedsiębiorcy Jana Gottlieba Blocha, przy wsparciu łódzkich fabrykantów z Karolem Scheiblerem na czele, zbudowano w roku 1865 linię kolejową z Koluszek do Łodzi w ekspresowym tempie 62 dni. Była to linia pasażersko-towarowa, szerokotorowa, która kończyła się przy ul. Dzikiej, obecnej Sienkiewicza, a pierwsza stacja Kolei Fabryczno-Łódzkiej stanęła w miejscu obecnego ŁDK-u. Potem tory skrócono i w 1868 roku budynek stacji Łódź Fabryczna stanął w obecnym miejscu, gdzie przetrwał do roku 2012. Dzięki połączeniu kolejowemu Łódzki Okręg Przemysłowy awansował na 3 miejsce jako ośrodek włókienniczy w całym Cesarstwie Rosyjskim! W roku 1902 powstała w Łodzi od zachodu linia Kolei Warszawsko-Kaliskiej i nasze miasto zostało otoczone torami. Są one teraz wykorzystywane przez Łódzką Kolej Aglomeracyjną, zwaną kiedyś obwodową. Budowany właśnie tunel średnicowy połączy stacje Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska, a inny tunel, na etapie planowania, ma być wykorzystywany przez koleje dużych prędkości Y.

Konkurs wiedzy odbędzie się w piątek 2 grudnia na długiej przerwie w sali 41 w aplikacji Forms. Zapraszam serdecznie – organizator A. Jaszczyk