Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

To już połowa szkoleń w Granadzie za nami

  W miłym towarzystwie czas szybko mija, ale równie szybko mija na profesjonalnie prowadzonych zajęciach z „Kreatywności w systemie edukacji – Jak dostosować się do zmieniających się sytuacji?” oraz „Kluczowych umiejętności współczesnego nauczyciela” w ramach projektu nr 2022-1-PL01-KA121-SCH-000057717 realizowanego z programu ERASMUS+, sektor: edukacja szkolna, akcja 1 „mobilność edukacyjna osób” przez naszego partnera Mobility Projects by Universal Mobility SL  

Zacznijmy od warsztatów kreatywności. Podczas nielicznych wykładów, liczniejszych dyskusji, i dzięki wielu ćwiczeniom i warsztatom dowiedzieliśmy się już czym jest psychologia twórczości, co ją ogranicza i jak sobie z tymi ograniczeniami radzić. Poznaliśmy zasady ułatwiające twórcze myślenie i wypróbowaliśmy je w praktyce, którą realizowaliśmy zarówno w trakcie zajęć stacjonarnych jak i plenerowych. Kolejnym krokiem było przenoszenie tego, co już poznaliśmy na swoje podwórko. Uczyliśmy się jak stosując nowo nabytą wiedzę i zdobyte umiejętności zaprojektować kreatywną lekcję. Uff. Łatwo nie było.  

Grupa z warsztatów na temat „Kluczowych umiejętności współczesnego nauczyciela” również nie próżnuje. Tutaj także jest ciekawie. Dyskutowaliśmy o predyspozycjach psychologicznych i umiejętnościach niezbędnych w pracy nauczyciela, typach osobowości, komunikacji międzyludzkiej (zarówno werbalnej jak i niewerbalnej), czy zarządzaniu przestrzenią oraz posiadanymi zasobami oraz tym jak radzić sobie w przypadku ich braku podczas zajęć, do których są niezbędne. Testy, ćwiczenia, symulacje, czy odgrywanie ról i analiza tego wszystkiego pomogły nam dowiedzieć się ciekawych rzeczy o sobie oraz zrozumieć niektóre reakcje ludzi, z którymi już się spotkaliśmy (współpracownicy, uczniowie, znajomi). Oj nudą nie wieje. Zarówno zajęcia realizowane w Sali ćwiczeń, jak i te odbywające się w urokliwych plenerach Granady są ciekawe i bardzo intensywne. 

W środę zwiedziliśmy kompleks pałacowy, który był ostatnią siedzibą władców muzułmańskich w Grenadzie, czyli Alhambrę. Sama twierdza została wpisana na listę światowego dziedzictwa kultury UNESCO więc nie było możliwym byśmy tam nie zajrzeli. Zaczęliśmy od Generalify, czyli białego pałacu wraz z jego przepięknymi ogrodami. Następnie zwiedziliśmy Palacios Nazaríes (pałace Nasrydów), czyli trzy niezależne pałace. Mexuar, gdzie przyjmowani byli posłowie i inni wysłannicy z obcych ziem. Palacio de Comares, czyli oficjalna rezydencja króla z Salą Ambasadorów. Palacio de los Leones (pałac Lwów), gdzie między innymi przepięknymi lokalizacjami znajduje się bardzo charakterystyczne Patio de los Leones (podwórze lwów) z fontanną z dwunastoma lwami. Na koniec zostawiliśmy sobie samą twierdzę Alcazaba, która jest świetnie zaprojektowanym, ale nigdy nie sprawdzonym w praktyce obronnym obiektem militarnym. 

Trzymajcie za nas kciuki byśmy dali radę dotrwać do końca tak dla nas intensywnego edukacyjne i kulturoznawczo okresu.